fredag, november 12, 2010

Survivor

Överlevt första veckan på nya jobbet, första veckan med två jobb. Stort ställe gör att det tar längre tid att känna sig hemma och sådär. När jag började nytt jobb för ett år sedan så kände jag mig hemma efter bara nån vecka. Här kommer det ta längre tid. Men mitt rum och min korridor har jag fått kläm på. Rummet är i samma korridor som salen där jag har alla mina lektioner. Fantastiskt! Nyrenoverat är det och till salen tar jag bara med mig min dator och en fjärr och så finns projektor, högtalare och nödvändiga sladdar i klassrummet. Eleverna verkar trevliga och kollegorna är nog det också även om jag inte fått sån kläm på dem än. Nu ett par veckor finns även en gammal kursare på plats. Hon är ute på praktik nu och det är trevligt tycker jag.

Nycklar behövs inte på mitt jobb, förutom om man råkar sätta igång larmet på en branddörr. Det gjorde jag, för min klassrumsdörr är en sådan. Då hade jag ingen nyckel. Det har jag nu. Allt annat sköts med kort, som man inte ens behöver dra utan bara håller upp. Jag känner mig enormt hi-tech varje gång jag går in genom dörren till mitt arbetsrum.

Utvecklingssamtal har jag haft också. Chockstart. Men det mesta går bra. Resten löser sig.

2 kommentarer:

Joanna sa...

vad jobbar du som? lärare?

S. sa...

Jäpp!