lördag, november 06, 2010

Long time no see

Ibland händer det att när man tänkt på en person man inte träffat på länge, kanske drömt om personen ifråga, så dyker den bara upp där rätt som det är. En person jag hade något slags relation med under en period, och som jag var kär i, har lyst med sin frånvaro ett tag. En tanke, en dröm, ett pyttelitet livstecken och sen idag när jag tittade upp från mitt cykellås utanför affären så stod han bara där i mörkret. Det tog några sekunder innan jag såg ordentligt men visst var det han. Han tittade mot mig och började sedan gå åt ett annat håll, med en gravid tjej vid sin arm. Där stod jag med cykellåset.

2 kommentarer:

Joanna sa...

aj!...

S. sa...

Fast det var mest märkligt och jag blev paff, inte så ont. Det var ett tag sen. Ser det som träning inför fall där det kommer att göra ont. ;)