söndag, november 21, 2010

Fullt upp

November är ju inte den mest energigivande månaden och för andra året irad börjar jag nytt jobb då. Jag är trött och har inte så mycket energi men vill jag skaffa mig perspektiv så kan jag ju alltid fundera på hur det var förra året. Förra året spenderade jag tre timmar om dagen med att ta mig till och från jobbet. Förra året var jag alldeles nydumpad och olycklig när jag skulle börja mitt nya jobb. Nu slipper jag pendla och jag är inte nydumpad och olycklig.

Jag har också försökt fylla november med fina saker. Jag har sett Eva Dahlgrens monolog, jag har sett Håkan Hellström och igår såg jag Anna Stadling. Jag har hängt med fina vänner.

Nu sitter jag med en hemtenta i religionsvetenskap som jag i alla fall ska ge en chans. Den ska vara inne idag. Jag har inte hunnit göra något i kursen på tre veckor och allt det tänkte jag ta igen idag. Plus planera någon lektion. Jo, eller hur...

Anna igår var fantastisk i alla fall. Mysig och bra konsert, supertrevlig Anna.


Inga kommentarer: