tisdag, november 02, 2010

No stress

Stressnivån sköt i höjden och inatt somnade jag inte förrän vid tresnåret. Jobb, jobb, jobb...runt runt i huvudet. Schemasynkningarna mellan mina två jobb är inte klara än. De är knappt påbörjade eftersom någon haft svårt att få tummen ur arslet. Detta gör mig jättestressad. Jag ser framför mig hur glada alla elever och kollegor på jobb nummer ett kan komma att bli på måndag morgon när schemat är ändrat utan att någon vet om det. Speciellt glad lär väl kollegan bli som eventuellt blir av med sin sovmorgon. OM dessa ändringar görs i morgon förmiddag har ju kollegorna en chans att få reda på ändringarna i alla fall. Eleverna har jag bett hålla utkik efter ändringar och har jag tur kanske hälften kommer ihåg det. Det är ju lovvecka nu, och på torsdag går även lärarna på ledighet.

Att inte veta var jag ska vara på måndag morgon gör mig också skitstressad fast det nästan är en vecka kvar. Det är en hel del grejer som jag behöver lösa också både vad gäller mina egna elever och klasser jag har vikarierat i sista veckorna. Jag är van att kasta mig in i nya jobb och nya situationer men det går så mycket bättre när jag har ramarna klara så att jag bara kan göra min grej och inte behöver oroa mig för allt annat.

Jag försöker nu strukturera veckan med att göra-listor och prickar av allt eftersom. Försöker sätta mig in i min nya mentorsklass inför kommande utvecklingssamtal, sätta mig in i de andra klasserna och kurserna. Och så ska jag rätta prov i klasser jag vikarierat för och fixa lite inför prov i min klass. Sedan måste jag hinna plugga religion där någonstans också.

Andaaas...

Inga kommentarer: