torsdag, oktober 14, 2010

Storm

Jag är ledig idag, ja eller arbetslös men ledig låter bättre. Solen skiner så fint på alla höstfärger så det är förbannat synd att det blåser så hemskt. Planen är ändå att ta det lugnt i eftermiddag men en prommis hade varit fint. Vaknade för två timmar sedan men än har det inte hänt så mycket. Jag har duschat och lyssnat på radio, ska till att äta frukost. Har inte så mycket hemma men nåt ska jag väl lyckas sno ihop.

Väntar fortfarande på ett samtal om vicket jag fick tips om. Ska nog kasta iväg ett mail. Jag blir så nervös av att vänta på att telefonen ska ringa utan att veta om den ens kommer att göra det.

Planen för eftermiddagen är tvätt, lite städ, skriva en opponering på ett pm från kursen och ta mig iväg och handla. Det vore skönt om jag hann läsa lite i bokcirkelboken också. Vi läser Kajsa Ekis Ekmans rätt omtalade Varat och varan just nu. Jag gillar den. Den handlar om prostitution och surrogatmödraskap. Jag skrev ju en uppsats en gång i tiden om den svenska prostitutionsdebatten i media, så det är intressant att uppdatera sig och känna igen namn. Framförallt känns det så jävla skönt att läsa något på ämnet som inte är ur Petra Östergren eller hennes meningsfränders perspektiv.

Nu blir det smultronte och tyskt halvtorrt surdegsbröd! Med den här i huvudet:

Inga kommentarer: