tisdag, oktober 19, 2010

Livet, del femtioelva

Vaknar tröttare än tröttast trots sovmorgon. Det spöregnar ute och jag konstaterar att mascaran och concealern får vara. Numera åker de på varje dag i ett försök att dölja trötthet och de ljusa fläckarna på mina ögonlock. Ja jag har ju ett par skumma hudförändringar där. Inte för att de alls går att dölja, men tona ner lite i alla fall. Nångång när jag har råd ska jag gå och få dem bortkarvade till förmån för dekorativa ärr.

Hur somhelst: Det är då, och när man tagit den där kjolen som kanske sitter lite för tajt, som en elev frågar om det är okej att fota mig under lektionen, till ett skolprojekt. Och snäll som man är... Undra sa flundra om bilderna hamnar på någon vägg.

Har ni hållit tummarna? Jag gjorde mitt bästa, nåja så gott det går en regnig tisdag eftermiddag, och i övermorgon får jag veta om jag ska stressa arslet av mig till juni eller om jag får harva på med okej antal sovmorgnar och fattigdom ett tag till.

Inga kommentarer: