fredag, oktober 22, 2010

Frusen och fattig

Frusen och fattig. Det är väl dagsläget det. Såhär på sen eftermiddag försöker jag läsa till hemtenan som ska vara inne om mindre än två dygn. Jag får ont i käkarna av att jag spänner mig när jag fokuserar, ont i ögonen får jag också trots glasögon och så blir jag trött och vill bara somna i soffan. Eller så vill jag städa. Då blir jag varm i alla fall. Håhå jaja... Gääääsp!

Och inget har jag hört om jobbet heller. Jag avskyr verkligen när det sägs att man ska få besked vid en viss tidpunkt och så får man inte det utan man får vänta flera dar till, i regel tills man hör av sig själv. Suck... Dessutom vet jag ju sen förut vad det innebär att inte få höra något när man hoppats på att höra något: chansen att man fått jobbet är då minimal. Mindre än minimal. Satan.

Men det är ändå skönt att det är fredag.

Inga kommentarer: