torsdag, juli 01, 2010

Barnvakt

I eftermiddag har jag varit barnvakt för första gången sedan brorsan var liten. Och med tanke på att brorsan är 26 år så var det ganska längesen... Nu behövde Alice passas ett par timmar. Vi började med att titta på fåglarna i Svandammen och sedan lekte vi i lekparken i Stadsparken. Gungade, klättrade, åkte "wii" (rutschkana) och sådär. Inte förrän mot slutet började det lilla livet undra var mamma egentligen var. Efter en tur till "ankorna" (änder, en svan, kajor, fiskmåsar och ett par duvor i en salig blandning) så kom som tur var mamma. Jag måste dock säga att både jag och Alice skötte oss väldigt bra.

Sen träffade jag Sara som jag faktiskt inte träffat sedan förra sommaren. Sandal! sa Bull. Det blev en fika på Fågelsången. De enda fåglarna där var kajorna som inte direkt sjunger utan stirrar ondskefullt på en och vill bli matade av sin kajmamma. Sedan slog jag följe med Sara och fick mig en fin promenad i kvällssolen.

Nu dricker jag öl med balkongdörren öppen.

2 kommentarer:

Linda sa...

Alice pratade om att "gunga Sanna" hela kvällen så hon verkade mycket nöjd med er play date:) Tack igen för hjälpen!

S. sa...

Haha, vad kul!