torsdag, juli 22, 2010

Semester

Jag har semester. Jag läser böcker på nätterna och sover på mornar och förmiddagar. Mitt rum hos päronen är svalt och mörkt. Jag vaknar inte. När jag väl vaknat tar det ett par timmar att komma igång med dagen. Loppis, dopp i havet, hälsa på någon, åka iväg nån sväng för att fixa något. Sen är det dags att äta. Idag åt vi röding och öring som vi fick av ett par grannar efter att de varit på fisketur i fjällen.

Har även jobbat bra på att spela sällskapsspel med familjen. Ibland är de också spelsugna, ibland krävs lite övertalning. TP och Pop & rock har det blivit hittills. Jag har inte vunnit något. Illa.

Två veckor har gått snabbt. Drygt två veckor faktiskt. Imorgon åker brorsan hem till sig. Senare i helgen drar päronen iväg på en sväng söderöver och innan dess hade jag tänkt åkt också. Skulle kunna stanna här och göra ingenting ett tag till. H. undrade om jag ville med på Yran. I början av sommaren pratade jag om att jag ville åka men visste inte om jag skulle ha något sällskap. Det passar inte riktigt tidsmässigt dock, jag har dåligt med pengar, jag har saker jag måste ta itu med och så var artistutbudet lite sådär. Men...det hade varit kul.

På måndag hoppas jag dock på att klara av både tandläkarbesök, jobbsnack och bokcirkel. Allt av varierande rolighetsgrad. Jobbsnacket är inte spikat än heller så man vet ju aldrig.

I Frankrike har dom sju veckors semester. Dessutom är heltid inte 40 timmar/v. Sju veckor. Mmm... Nu tänker ni "Ja, men du har ju sommarlov!" Skulle kunna ha, skulle kunna ha...

Inga kommentarer: