tisdag, juni 29, 2010

Midsommar

Jag har varit en sväng till päronen över midsommarhelgen. Tog det bara jävligt lugnt. En sväng till Tunet på midsommarafton, käkat god mat, druckit vin och sådär. På midsommardagen blev det en fin promenad med lite blomsterplockning längs vår vanliga promenadrunda. Igår söndag åkte jag en sväng till Birsta och träffade S. över en kopp kaffe och en bulle. Idag tänkte jag åka på loppis men måndag är inte en dag då de loppisar jag tänkte besöka har öppet.

Lånade mammas bil och körde ner till stan på slätten nu ikväll. Här sitter jag nu med balkongdörren och sovrumsfönstret öppna och försöker vädra ur lägenheten. Det är lite varmt. Har vattnat blommorna också. Det var nog bara en blomma som såg riktigt medtagen ut men hon, Lyckliga Lotta, ser självmordsbenägen ut redan efter en dag i vanliga fall så. Hon brukar hämta igen sig. Sovdags snart här så får vi se vad det blir imorgon.

Om en vecka drar jag norrut igen. Det ska bli skönt faktiskt och jag hoppas på badtemperaturer tills dess. Till att börja med ser jag fram emot bad här i trakterna, sol på balkongen, en tripp till Sthlm, att hinna träffa lite vänner och så ska jag faktiskt vara barnvakt en sväng på torsdag (!).

Inga kommentarer: