tisdag, juni 08, 2010

Ideologi

Det finns en person som tjatar på mig att vi ska ses. Antingen är han desperat eller så är jag oemotståndlig. Eller så går han igång på att jag är sval. Skulle gissa att det är en kombination av de tre. Hur oemotståndlig jag är tycker jag i och för sig inte att han borde ha haft möjlighet att upptäcka än.

Men nu är det så att jag finner hans förmodade politiska sympatier direkt avtändande. Då blir det nog inte ens tal om en fika är jag rädd. Då har vi nog inte så mycket att säga varandra och många aktuella politiska frågor är så infekterade för mig i nuläget att jag blir upprörd bara jag tänker på det. Skolpolitiken till exempel, den oroar mig nåt så vansinnigt mycket! Vi måste bort från den valda vägen och så fort jag får ett någorlunda långvarigt jobb ska jag engagera mig fackligt. Men till detta har inte ens konversationen kommit än.

Jag har ingen tid what so ever för personer vars politiska ställningstaganden ger mig sura uppstötningar. Nej, inte ens ett litet ligg kan det bli fråga om.

Inga kommentarer: