söndag, november 30, 2008

Sonntag

Avslutade gårdagen med att börja kolla på Schindler's List. Det var många år sedan jag såg den sist men jag ska se den med en av mina klasser nu till veckan så jag behövde förbereda lite. Att börja se den mitt i natten var bara dumt. Den är en dålig gonattsaga.

Släpade mig upp och in till stan mitt på dan för att se F. spela på en duggregnig skyltsöndag. Det var ett litet evenemang de döpt till Höstmys. Väldigt intelligent namnval tycker jag... Det verkade sådär lagom slött överlag. Jag såg förövrigt en kille värma en plastmugg med glögg direkt på plattan, innan en tjej skickades iväg för att köpa en kastrull. F. gjorde dock bra ifrån sig. Det sjukaste var att det höstmysiga tältet hade fått flytta på sig från avtalad plats för att NCC menade att det skymde deras tält/reklamskylt och NCC hade pröjsat 50 lakan för att stå där. Höstmyset hade fått sin plats gratis och fick alltså plocka ner allt och flytta sig. Mer kapitalism åt folket.

Nu har jag rättat läxförhör, ett av alla miljoner, och sitter och dricker te. Jag fixar med disk och strykning i väntan på Mi som ska kampera här inatt. Hennes flyg var försenat men nu ska hon väl ha lyft från Jämtland.

Imorrn var det somsagt dags för en ny arbetsvecka trots att det vore så himla skönt med sovmorgon. Kanske att man skulle försöka ha sig iväg och träna nåt i veckan också?

Inga kommentarer: