lördag, mars 15, 2008

Tillbaks

Undertecknad är tillbaka efter en veckas internetproblem. Bredbandsmodemet gick och tvärdog efter att ha fungerat tillfredsställande nåra timmar, så varken telefon eller internet har jag haft. Eftersom jag är lite som jag är så är jag en av de få i universum som fortfarande har kontantkort i mobilen. Min vän Limpan brukar reta mig för det. Jag får väl erkänna att jag kände mig riktigt antik när jag på söndagen var tvungen att ta en extra sväng på stan för att köpa samtalscheck i en kiosk. Detta för att kunna ringa nån ifall jag behövde och framförallt för att kunna ringa kundtjänst. Nytt modem skickades så småningom och det har jag nu kopplat in efter en kväll på personalfest. Denna gång var det hela bygget som hade fest. Lite lätt bisarr känsla att vara onykter i de lokaler där man till vardags hastar fram med böcker, pärmar och whiteboardpennor. Ännu mer bisarrt att dansa disco i matsalen. Jag och två till spånade på att bryta ut i ett spontant "Do the hustle" på måndag till lunch, för att bryta vardagen liksom. Och för att bekräfta för eleverna att lärare är ett släkte för sig.

Nu ska jag krypa ner i min dubbelsäng med mina två täcken och fem kuddar. Nattinatti!

Inga kommentarer: