fredag, mars 21, 2008

Lida

Det är långfredag. Det ska lidas då. Jag gör mitt bästa idag. Solen skiner emellanåt men det är kallt. För kallt för att putsa fönster egentligen. Jag måste putsa fönster. Jag ska nämligen till min gamla lägenhet och flyttstäda. Det jag bävar mest för är att frosta av frysfacket. Det är en mindre glaciär i mitt kylskåp. Jag tänkte muta mig med lite sushi. Om det inte är nog lidande det där så har jag haft lite mensvärk och jag kan ju alltid begrunda mitt vidlyftiga singelliv. Det är alltid uppmuntrande. Speciellt om man jämför. Jämförelser är alltid bra har jag hört. Fast det kanske bara gällde akademiska uppsatser?

När jag kommer hem ska jag äta. Och kanske koppla in dvdn. Jag har en del filmer att se som jag lånat hem från jobbet. Uppmuntrande grejer som På västfronten intet nytt och Undergången. Annars kanske det är rätt kväll att läsa om Gardells Frestelsernas berg som jag läste senast när jag var 15. Tänker ju ofta att jag ska läsa om hans böcker, och dom står ju här i hyllan allihop. Eller så kanske jag ska läsa den senaste boken jag köpte - Jävla älskade unge! som är byggd på Greta Garbos brev till hennes älskade Mimi Pollack.

Eller nä, jag ska se Säkert! på Musikbyrån live. Det ska jag göra. Och kanske spela Sundströms Sen jag börjat ta min medicin på gitarren för tionde gången idag.

Liiiid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Räknas äta så mycket godis att man mår illa som lidande? Det ska jag göra i alla fall. Glad Påsk!

S. sa...

Jag tror att det kan kvala. När njutningen övergår till lidande. Själv har jag inte ätit nåt alls sen kl 16 och städat lägenhet i elva timmar och är fortfarande inte klar. Eller ja, dom flesta timmarna gick åt till att våldföra mig på frysfacket och sakta men säkert se glaciären smälta. Fy fan. Fönster, golv och badrumskakel kvar...