söndag, februari 24, 2008

Utmaning

Insikten får vänta ett tag. Jag kör en "utmaning" istället. Det är sånthär vissa så kallade bloggare utmanar varandra med. Ingen utmanar mig så jag har helt enkelt snott frågorna och utmanar mig själv nån minut medan jag samlar kraft för att fixa middag och rätta klart prov.

Väder utanför ditt fönster:
Mörkt, mulet och rätt varmt.

Lyssnar på just nu:
Pang Prego på P3

I går gick du och la dig:
Tjugo över tre

I dag vaknade du:
Fem i ett

Vad har du på dig:
Blå jeans, jätteblå strumpor med svarta hjärtan, svart linne och underkläder som ni inte behöver nån närmare information om.

Senaste som ringde dig:
Nån som ångrade sig och la på innan jag hann svara.

Som du ringde:
Jag ringde till Emelie igår eftermiddag.

Senaste som skickade dig sms:
Erika - iförrgår.

Senaste som du skickade till:
Klara - igår.

Senaste vän du addade på Facebook:
Jag vet faktiskt inte.

Som addade dig:
En kursare från i höstas.

Senaste person som mailade dig:
En man jag handlat vinylskivor av på Tradera.

Sista hemsida du besökte/läste:
Hemsida och hemsida, Facebook var jag nyss in på.

Ska/har gjort/göra idag:
Har vaknat, ätit frukost, gått en promenad, hängt vid datorn och städat lite. Ska äta mera, lyssna på musik, packa lite, rätta klart prov, konstruera två omprov och kanske stryka kläder.

Bra eller dålig dag idag:
Medelmåttig minus


Det här var en ganska tråkig utmaning tycker jag men jag ska vara lite töntig och skicka den vidare till Sara - Ett tidsfördriv att dö för, Nosi, Malin - majamelon, Jansson - bitter och osöt, Linda, Indiebiffen - goes schlager! och Matt - Kunken eller vemhelst som vill. Det kan vara schyst med en lägeskoll såhär inför den nya veckan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har tagit emot utmaningen... men en sån jävla utmaning vet jag inte om det var.

En liten svårare till nästa gång ;)

Gonatt!

S. sa...

Jamen det var ju det jag sa, värsta meserierna ju! ;)

Anonym sa...

Jag är för bitter för att anta utmaningen... :)

S. sa...

Näe Mange, erkänn att du är för slö!

Mar Yakar sa...

Väder utanför ditt fönster:
Mörkt och varmt. Våren är i Helsingfors alldeles för tidigt.

Lyssnar på just nu:
Tears all over town (A Girl Called Eddy)

I går gick du och la dig:
5.

I dag vaknade du:
9.

Vad har du på dig:
strumpor (pantyhose?), svarta byxor, en gammal t-skjorta, en gammal bomull cardigan...

Senaste som ringde dig:
det var säkert min mamma, igår

Som du ringde:
min vän Sakari i fredags, för att be honom att läsa min kortpjäs

Senaste som skickade dig sms:
Sakari som sa han skulle inte hinna idag

Senaste som du skickade till:
Saila, i lördags

Senaste vän du addade på Facebook:
Ingen aning.

Som addade dig:
Miia, en vän av mina få lesbiska vänner

Senaste person som mailade dig:
Saila

Sista hemsida du besökte/läste:
Kollade Tilda Swintons oscar-tal

Ska/har gjort/göra idag:
Har vaknat, druckit kaffe, deltagit på måndags-möte, lagat mat och ätit den, hängt vid datorn, sovat lite till, läst och analyserat Drottningen K, tänkt lite. Ska skriva om Drottningen K snart, handla för lite bröd senare, och sen får jag sätta mig ner och skriva en terroristundervisning sketch.

Bra eller dålig dag idag:
Kunde vara bättre, men bra iaf.

...

fick ju skriva lite på svenska nu.

S. sa...

:) Och det var smart, att svara på frågorna som kommentar! :)

Anonym sa...

yesh, utmaningen är antagen! :)

S. sa...

Yay! Och inom kort kommer en roligare en. :)