tisdag, februari 12, 2008

Åååkej?

Ett av mina favoritcitat (för att någon sa det till mig under speciella omständigheter då jag verkligen behövde höra det) innehåller ordet "märkligt". Märkligt var också temat för dagens lunch. Käkade skolmat idag och såg att det var fisk och tänkte "yay, skarpsås!". Ni vet den där kalla gräddfilssåsen med gräslök i som man alltid fick till panerad fisk i skolan. Vi fick det där jag gick i alla fall och jag har alltid gillat den. Jag hann dock bli riktigt förvirrad och besviken innan jag kom fram till käket. Det fanns ingen sås! Hur var den där enerverade reklamen för över tio år sen, "fiiinns det iiingen såååås?!" Näe, det fanns ingen sås. Det fanns [konstpaus] rödbetssallad. Jag upprepar: rödbetssallad.

Det var torrt utan sås.

Bättre var dock när jag fick se lagen mot diskriminering på grund av sexuell läggning omdöpt till "HBT de luxe". Obetalbart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket, mycket markligt. Mm, skarpsas ar gott, har forsokt gora den hemma men det blir aldrig riktigt som den man fick i skolan.

Anonym sa...

Rödbestssallad?! Inte okej...

Anonym sa...

rödbetssallad låter ju uppåt väggarna sjukt! fick man inte massa spenatgrejs till firren som barn med? det var tider det!

S. sa...

Ni läste rätt...

Jo hemma käkade man spenat till fiskpinnarna, i alla fall hemma hos mig. Fina grejer det!