onsdag, november 21, 2007

En onsdag

Idag har det varit blött ute. Sådär så det inte riktigt regnar men luften är liksom fuktig. Jag cyklade till Anna och åt kanelbullar i en nystädad lägenhet. Kanelbullar is the shit. Man kanske skulle ha nån som lämnar nybakta bullar i ens frys? En lägenhet med en riktigt frys kanske vore en början. En lägenhet med en ugn. Då kanske jag kunde baka bullar själv, men det är ju mycket bättre med nån som bakar bullar åt en. Jag är inte så inne på att baka, mer på att äta.

Äta ska jag göra snart. Sent omsider. Wok. Den kommer bestå av tråkiga wokgrönsaker av budgetmärke. Istället för minimajs innehåller blandningen rödlök (?) och haricot verts samt massa morötter. Och broccoli. Men jag ska röra ner räkor i. Till detta äter jag nudlar, fullkornsnudlar. Lite wokmix fuskar jag med också.

Jag fick en länk till en blogg som jag fastnade i också. Det är kul. Då slapp jag diska. Och så upptäckte jag att tv-kanalerna jag inte kunnat se på sistone nu har kommit tillbaka. Det tackar vi för! Då slapp jag ringa kundtjänsten och stå i telefonkön från helvetet. Jag har varit påväg att mejla dem i flera dagar men har inte orkat. Lika bra det kanske.

Men november är hårt. Tärande. Livet är som en blöt yllefilt för fler än mig. Konstigt vore det väl annars kan man tycka, men det blir uppenbart emellanåt.

Jag har sagt att jag är tillgänglig för jobb dom här dagarna. Är skitstressad över att bli uppringd sex på morgonen. Imorse låg jag som på nålar och kunde inte slappna av förrän vid tiosnåret. Föredrar att veta dan innan hur det blir liksom. Jag vill ju ha jobb, men ni fattar. Jag blir nojig och nervös.

Nu ska jag äta mina räkor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, är det euroshopper-wok? den är ju grym!

Anonym sa...

Usch all asiatmat är ju det samma... grönsaker, soya, med eller utan jordnötsolja och sursöt sås, ris, nå överkört kött.. brr.. och nu måste man livnära sig på skiten i två veckor.. jag kanske kan smuggla hem nå åt dig :)

S. sa...

Hanis> Oh yeah! Jag är inget jättefan av haricot verts faktiskt och jag saknade minimajsen och tyckte det var lite snålt med vattenkastanjer. I övrigt är den ok! Och jag blev glad när jag såg att dom gjorde wokgrönsaker för dom vanliga findusarna är så dyra.

Mange> Men så synd om dig som måste åka till thailand! Passa på och ät riktigt thaikäk. Dom har bananpannkakor har jag hört, det lär säkert gå ner. Annars får du väl livnära dig på flytande föda. Det finns säkert McDonalds också din tråkmåns. Jordnötterna, okejrå...vi vill ju inte att du ska dö, men i övrigt.