fredag, maj 20, 2005

Dagens skratt

Jag rör mig vidare genom uppsatsdimman och hoppas att det inte blir slitigare än natten som var. Skrev till fyra. La mig halv fem. Solen gick upp och jag kunde inte sova. Kollade på nån komedi och på lite Baywatch. Somnade klockan sex med solen i ögonen.

Tänkte bidra med ett citat av Sundsvalls Tidnings nöjesredaktör. Ganska ofta stör jag mig ganska mycket på det han skriver. Men han har en och annan poäng ibland, speciellt när det gäller utbudet av livemusik och så. Här kommenterar han Gatufesten. En och annan bra artist har de lyckats få till, men de borde kanske snegla lite på Yran när det gäller nyskapandet liksom. Fast i år var det ju knappt att det blev nån Gatufest på grund av att festivalgeneralen själv verkar ha uppenbara problem med att hålla i pengarna i sina samtliga företag. Men dom har varit mer än lovligt sega med artistbokningarna i år. Även om jag nu är jävligt nöjd över att Lasse och Ternheim spelar på samma dag så jag får se dem. :) Men det skulle ju inte ha suttit fel med Laleh, Ane Brun och annat spännande. Sånt jag inte har koll på också liksom. Jag menar, Gatufesten har ändå ett hyfsat rykte så varför inte utveckla det och snegla lite på Yran istället för att låta den förfalla till vilken sketen stadsfest somhelst.

"Samma dag som Storsjöyran avslöjade att de bokat Dizzee Rascal och Phoenix kom ett meddelande från gatufesten. Som hade bokat tre dansband. I går blev det klart att soullegenden Solomon Burke kommer till Yran också. Vad gatufesten ska svara på det är oklart. Mitt tips är Niklas Strömstedt."

Hahaha.

Inga kommentarer: