söndag, maj 22, 2005

Bootlegs

Den senaste veckan har jag lagt vantarna på två bootlegs från konserter jag varit på. Det är såna bootlegs som är roligast. Först fick jag LW på Göta Lejon 011029 från fröken N. Den visste var den satt. En enorm konsert. En turnépremiär var det visst. Första gången jag var på Göta Lejon. Första gången de körde konsert där på väldigt länge. Stället kokade verkligen. Lasse skulle ta ledigt sedan. Fast jag såg honom en månad senare på Katalin, med FrkMia. Vissa saker blandar jag ju ihop med andra gånger där, men jag kommer ihåg den här tydligt. Första gången jag träffade darling K. också. Den infamösa dissningen i den mörka Stockholmsnatten. Vad lite jag förstod. Vad mycket som var på gång. Vilket jobbigt år det var, och nästa också. På många plan. Mycket bra och mycket nytt, men mycket jobbigt. Händelserikt. På ett sätt. Konserten, som jag var på med H. och co. var i alla fall helt underbar.

Den andra bootlegen då? Jo, från samma tid i mitt liv. Från sommaren efter. Kent på Kalas. Turnéavslutning i Stockholm 020802. Bra spelning var det. Kavalitén på bootlegen är dock sådär. Svårt med utomhusspelning och så. En varm kväll var det. Mycket spänningar. Både bra och dåliga. Dom dåliga eskalerade framåt natten. Någonsin varit i stort sett ensam inne på Centralen efter stängning för övrigt? Det första problemet löste sig turligt nog. Och jag brukar tänka på dom där transorna när jag går förbi 7Eleven. Det stora problemet kulminerade dagen efter och det var ingen höjdare alls. En krävande helg. En del bra, massa jobbigt. Kent hörde till det bra. Kul att höra det igen, även om det inte är samma sak som med Lassebooten. Inte alls.

Det känns så längesen alltihopa. Det var längesen. Men ändå. Och jag hade inte velat vara utan det, även om en del kunnat gjorts annorlunda. Så är det ju alltid.

2 kommentarer:

milla sa...

Dags för andra kommentaren från mig då.. ;) Den där kent bootleggen skulle jag gärna vilja ha... om du har möjlighet att göra en kopia kanske? Det väcker starka minnen... :)

S. sa...

Hihi. Det är kul med kommentarer! Mm, förstår det. Tänkte på det med. Jag har ingen brännare. Men antingen fixar jag en kopia på skiva åt dig om ett par veckor när jag ska hem till Sundsvall en sväng, eller så kan du få den via ICQ eller MSN.