lördag, mars 17, 2012

Lögardagen

Lögardagen. Fast jag pysslar nog mer med byk än lögning idag. Tvättid med andra ord. Ute är det grått och trist, jag som hade hoppats på sol. Igårkväll hamnade jag hos E och drack vin. Det tar ju bara några minuter att trampa bort till henne. Snart flyttar hon längre bort dock.

Ikväll blir det lite pyssel här hemma och This Is England '88 hade jag tänkt. Skönt att inte göra så mycket.

Flyttar gör ju även L med familj alldeles strax. Har precis sålt mitt badrumsskåp som stått där på vinden och en bekant kommer och hämtar det imorgon eller så. Jag gillar skåpet som jag en gång köpte begagnat men jag har inte plats för det, och vem vet när jag kommer ha det? Jävligt jobbigt att transportera är det också. Transporteras ska min hallmöbel göra också för den gör jag mig inte av med utan ska försöka mosa in i förrådet.

Flyttar och får barn, ibland känns det som att det är det folk håller på med i olika omgångar. Fyra av mina vänner får barn i år, fyra av dem flyttar. Inte samma personer i samtliga fall dock.

Nä, dags att ladda en maskin tvätt till!

Inga kommentarer: