söndag, mars 18, 2012

Effektivitet och eftertänksamhet

Idag var jag effektiv, sen var jag inte så effektiv längre. Jag har sålt ett skåp, flyttat hem en hallmöbel, pumpat cykeln, fixat pelargonsticklingar, handlat kläder, handlat mat och sen kom jag hem och fastnade i min orangea fåtölj.

Träffade idag en bekant jag inte träffat på över två och ett halvt år. Kom att tänka på tider som var, både bra och dåligt, och hur tiden går. Har även tidigare i helgen haft liknande funderingar. Tänkt på människor man inte längre har kontakt med och sådana man har sporadisk kontakt med. En del för att de är ex, en del för att de är vänner som är vansinnigt dåliga på att höra av sig, en del för att de inte längre vill vara vänner och en del gånger för att jag själv är den där som inte tänker på att höra av mig. En del människor saknar jag inte, en del saknar jag. En del är det synd att dom försvann, andra är det väl lika bra att dom försvann.

Och tiden går, jävlar vad den går.

1 kommentar:

Maja sa...

Jag känner igen det där. Tyvärr är jag nog en sån vän som är dålig på att höra av sig.. Iofs mina vänner också så det blir ju en sådär halvdan kombo :/