lördag, januari 28, 2012

Plan

Trodde ju att jag hade pluggat klart liksom, men inte då! Jag har nu gjort upp en plan för min vidareutbildning som sträcker sig fram till årsskiftet 2014/2015. Med 2015 som viss tidsbuffert. Jag kommer ha det jag gör. Varför då? För att ge mig legitimation i de ämnen och nivåer jag vill undervisa i/på. I planen ingår att genomföra detta men samtidigt undvika ytterligare en c-uppsats. Det innebär lite krångel vad gäller kurser. Måste hitta tillräckligt djupa kurser men samtidigt undvika uppsats. Och kurserna bör vara på deltid och helt nätbaserade.

När den delen av planen är avklarad återstår min gamla sten i form av d-uppsats och pm från d-nivå i mitt huvudämne. Mitt mål och min önskan är att hinna med dem också, men det ligger sist i prioriteringsordningen.

Det kommer att bli tufft och jag kommer ha det jag gör. Jag vet ju precis hur bra (eller inte) det går att läsa relativt enkla kurser samtidigt som jag jobbar heltid. Tur jag är singel och inte har nåt barnalstrande eller dylikt som kan rubba tidsplaneringen inskrivet i almanackan under de närmaste åren.

Den som har flest poäng när den dör vinner!

Inga kommentarer: