onsdag, januari 25, 2012

Rosa

Min bokcirkel ska ha temafest om en månad. Temat utgår från nästa bok vi ska läsa. Boken heter Rosa, temat för festen blir rosa. Jag avskyr rosa, i princip, men har för avsikt att gå all in. Med denna inställning svängde jag in på Indiska ikväll och provade en lite annorlunda och ganska fin liten sak. Jag såg verkligen ut som en gris i den!

Inte nog med att jag är tjock men färgen, färgen! Jag kan inte ha blekrosa, speciellt inte i kombination med ljust beige och blekaste blekgrön. Jag såg helt enkelt inte klok ut. Gick vidare in på Åhléns och kom därifrån med en rätt ful reatunika. Den hade kostat trehundra spänn, vilket är helt galet, men var på rea för 49. Ska jag se ut som en gris gör jag det hellre för 49 än för tre-fyrahundra spänn. Färgen var ännu mer grisrosa än finklänningen. Ska jag ha rosa måste det vara i trakterna kring gammelrosa och cerise, lite mer intensivt. Men plaggen i rosa jag äger är få, mycket få.

Men gristunika blir det! Grisen ska sedan pimpas med lite tillbehör. Ska're va så ska're va! I rosa kläder ska vi sedan äta rosa och dricka rosa i en allmänt rosa miljö.


Inga kommentarer: