onsdag, januari 04, 2012

Okejrå

Okejrå, lite återblick då. Förra årets konserter. Skulle kunna ha varit fler, förrförra året var påvert men detta är ännu sämre rent kvalitativt. Helt okej dock. Utbudet på favvostället har inte varit vad det borde vara. Kvalitativt var det ett väldigt bra år förstås. Första gången jag såg Säkert! (och inte Hello Saferide), två avskedskonserter med The Ark där speciellt den första var fantastisk, en magisk liten sommarkonsert med Stadling, återseenden av Lasse, Ane och Anna. Ja och så Håkan förstås även om jag såg honom förrförra året med.


Säkert! + Ludwig Bell @ Katalin, Uppsala
The Ark @ Katalin, Uppsala
Pernilla Andersson + Anna Stadling @ Katalin, Uppsala
Håkan Hellström @ Cirkus, Stockholm
The Ark @ Stadsträdgården, Uppsala
Oskar Linnros, Håkan Hellström, Sahara Hotnights, Timbuktu @ Gatufesten, Sundsvall
Anna Stadling & Pecka Hammarstedt @ Spikarö kapell, Spikarna, Alnö
Ane Brun + Linnea Olsson @ Cirkus, Stockholm
Lars Winnerbäck @ Cirkus, Stockholm
Anna Ternheim @ Södra teatern, Stockholm


Utöver detta tog jag och Elin på oss kulturkoftorna och gick på teater två gånger. Sofi Oksanens Utrensning och Hair blev det. Helt olika uppsättningar, men rätt naket båda två...

Inplanerade konserter just nu är Anna Ternheim x2 och TAW. Lurar lite på Ane, Pernilla Andersson och Kaizers Orchestra också. Och så ska ju jag och E. se Jesus Christ Superstar också, men det är ju musikal. Hm, de
t kanske tar sig det här. Känner dock att det behövs lite ny input.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag funderar också på att gå å se Pernilla

S. sa...

Vi kanske ska slå till då?