onsdag, februari 09, 2011

Senil feeling

Idag fick jag något slags spännande stressreaktion som ett resultat av stress, för lite sömn och för dålig frukost. Misstänker jag. Synrubbningar, vilket händer ibland men jag har varit med om värre. Det läskiga var när jag satt mig ner för att vila och mitt i ett samtal började tappa ord och sluddra. Jag tappade ändelserna på orden och det blev helt fel. Det lät rätt i huvudet men kom ut helt fel, det gick inte att styra. Det satt inte i munnen liksom utan i huvudet, det kopplade fel. Till slut började mina kollegor titta konstigt på mig, några jag inte känner så väl, och jag försökte förklara att jag hade synrubbningar och nog höll på att arbeta upp en huvudvärk. Sedan gick jag upp på mitt rum ett tag och började kunna fungera normalt. Trycket i huvudet kom tillbaka senare och det pulserande mönstret också. Men där har jag definitivt varit mer om värre och mer migränliknande.

Nu ska jag äta lite fil och sen gå och lägga mig. Morgondagen börjar med ett viktigt möte så återigen försvinner min torsdagssovmorgon. Den här känslan av senil tant vill jag inte uppleva igen. Det var verkligen så jag kände mig. Tänkte att det kanske var stress, eller bara huvudvärksrelaterat, men kände mig som att jag blivit senildement alternativt höll på att få en hjärnblödning.

Huvva!

Inga kommentarer: