onsdag, februari 02, 2011

Onsdagkväll i soffan

Jag har bränt mig på tungan. Jag äter macka med skinka och avokado och påminns om att jag hade lite bråttom med risotton förut.

Imorrn hade jag sett fram emot sovmorgon men så dök ett möte upp klockan nio imorgonbitti. Ett möte som beräknas ta tio till femton minuter... Men men, då är jag ju ändå där och kan förbereda senare lektion istället för att göra det ikväll. Hoppas jag hinner bara.

Idag var jag och lämnade in min kära kappa på kemtvätt. Varfördå? Jo därför att igår när jag var på väg hem efter att ha barnvaktat Lilla My så körde en buss förbi mig i hög fart och passade på att förflytta en vattenpöl från vägen till mig. Jag hade brunt smutsvatten skvätt över hela vänstra sidan av mig, från topp till tå. Min kappa såg inte fin ut! UL får betala och jag får gå runt och vantrivas lite i en lite urtvättad och alltför trång vinterjacka ända till på måndag. Grr...

Nu ska jag fortsätta med den där avokadomackan.

Inga kommentarer: