söndag, februari 13, 2011

Konsumtion

Snodde en lista. Lagom ansträngande för idag.


SKOR: Just nu Dr. Martens. Svarta, 10-håls.
SNEAKERS: Ja. Ser fram emot att kunna börja använda mina röda Adidas i manchester igen.
JEANS: Använder jag inte just nu. Men de sista jag köpte kom från H&M och Vero Moda.
T-SHIRT: Om vi ska snacka t-shirts av det klassiska snittet, och inte mer tajta toppar så är min favorit en svart med Fever Ray-tryck.
UNDERKLÄDER: Hittar jag på Twilfit och Lindex. Svart.
VÄSKA: Granits svarta axelväska i A4-format. Köpte precis min tredje och konstaterade nöjt att de är lite rejälare nu och kanske håller längre.
PLÅNBOK: En turkos i skinn köpt på Åhléns för några år sedan.
SOLGLASÖGON: Sjuttio spänn på Indiska vanligtvis. Mina favoriter är dock i samma prisklass men från Accent.
KLOCKA: Skulle jag vilja börja använda igen.
SMYCKEN: Sparsmakat, sporadiskt, silver.
TV: En kompis gamla tjock-tv.
MOBILTELEFON: iPhone.
DATOR: En compaqlaptop som må vara stor som ett as men det finns en poäng med det. Förärad en jobbdator av lite mindre snitt utöver det.
LOTION: Inget som är blaskigt. Utan hudkrämer torkar jag sönder. Favoriten är en från Biotherm som luktar apelsin och som jag har tur att få i present ibland. Body Shops Bodybutter är en annan fin grej, speciellt den här tiden på året. ACOs ansiktskräm. Atrix handkräm. Locobase Repair på mina stackars kinder.
DEODORANT: Palmolive. Växlar mellan ett par varianter.
TANDKRÄM: Sensodyne
SCHAMPO/BALSAM: Elvital, Wella
TVÅL: Just nu en riktig tvål, i bit. En fransk som jag fått i julklapp. Den envisas med att glida ner i tvättstället hela tiden. Med tvålkopp och allt.
PARFYM: Sysslar jag inte med.
MINERALVATTEN: Är ont men gott. Men gärna nåt rätt neutralt. Och inte Bonaqua för det är äckligt.
VIN: Rött tack, men vitt och rosé funkar det med.
DRINK: Ja tack.
BRÖD: Saftigt och färskt. Deprimerande att handla, jobbigt att baka, gott att äta.
MAT: Är gott men inte så kul att laga.
GLASS: Periodvis ja. Gräddig.
GODIS: En sucker för lösgodis. Surt, salt, choklad.
SÄNG: En 120 som börjat gnissla och gneka och vill gå i pension.
LAKAN: Sängkläder. Just nu mest vitt lakan, rött påslakan, röda och svarta örngott.
FRISÖRSALONG: En centralt i stan med hyfsat pris (studentrabatt också) och internetbokning.
DAGSTIDNING: DN i pappersform. Aftonbladet, ST och ibland UNT på nätet.
MAGASIN: Läser jag sällan numera, undantaget ett par jobbrelaterade sådana. Förr läste jag Vagabond. Ibland köper jag Bang eller Sonic.

Inga kommentarer: