söndag, december 21, 2008

Min dag

Hurra för mig, idag fyller jag år! Sista gången jag fyller tjugonånting, tänka sig...

När man fyller år alldeles innan jul får man vara flexibel i sitt firande om man ska ha nåt. Om man bjuder in ett gäng så vet man att hälften inte kommer att vara i stan, en fjärdedel inte kommer att kunna komma vid det tillfälle som var tänkt och att en fjärdedel kommer om man har tur. De senaste åren har jag dessutom firat min födelsedag här i stan för att sedan åka hem till min familj dan efter eller så, vilket innebär ännu lite mer firande. Det blir alltså ett väldigt utspritt firande och det har faktiskt sina fördelar. Man får suga på karamellen lite längre...

Första presenten i år fick jag 10 december och sen har jag hunnit få ett par till. Senast igår fick jag lite schyst läsning. Nu är det bara mitt på dan än och jag har redan fått hälsningar per telefon, sms, facebook och MSN. Till och med en liten insjungen trudelutt fick jag inatt. Ja, och så har jag sjungit för mig själv också.

Nu ska jag ta och duscha och fixa lite innan K. kommer förbi om en stund. Sen ikväll kommer ett gäng till och innan dess hade jag tänkt hinna baka och fixa lite.

Ha en fin dag och tänk på att det är vintersolstånd, fjärde advent OCH min födelsedag idag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS!! Det kom jag faktiskt ihåg =D Min Maja fyller oxå år idag ;P

Ha en braaa födelsedaaag!!!

Stor födelsedagskram påre!

S. sa...

Tack tack! Vilken fin födelsedag hon har din hund.

Anonym sa...

Nu blir jag avis.. Duscha innan K kommer, men det är OK att lukta sunk när jag dyker förbi ;)

Tack för fikat!! :)