lördag, december 27, 2008

Annandag jul

Denna dag började jag med att vakna från ganska orolig sömn med skum dröm. Sen klev jag upp och käkade frukost och sånt, bläddrade i senaste Sonic. Efter lite slösurfande och lite gluttande på Fanny och Alexander på TV körde jag ner till Mi för att fika med henne och ett par gamla kompisar till oss.

Nuförtiden är de småbarnsföräldrar allihopa. Mis knodd har passerat dregelstadiet så honom börjar det gå att snacka med. Vi, knodden och jag, pratade lite om julgranskulor, Mamma Mu och Pippi Långstrump bland annat, men det var ganska korta samtal. Knoddarnas mammor och jag uppdaterade varandra på livet; en del boende, en del jobb, en del syskon och en hel del barn.

Sen jag kom hem har jag slösurfat, ätit, hejat på Hanna och Team Timo i Körslaget samt spelat Alfapet med familjen.

Nu tänkte jag nog gå och knoppa faktiskt.

Inga kommentarer: