måndag, januari 14, 2008

Jobb

Jag jobbar och jag cyklar men det går ganska bra. Det mest negativa med cyklandet är att jag är rödblommig och svettig när jag kommer till jobbet. Det mest negativa med att jobba är att man måste kliva upp tidigt och blir trött samt att kidsen inte alltid gör som man har tänkt sig. Men somsagt, mest går det bara bra och kidsen är snälla.

Imorse tänkte jag att jag aldrig skulle palla att jobba på Subway. Det finns ju kanske flera anledningar till det men jag skulle nog kräkas av den där nybaktdoften till slut. Imorse hade de väl inte ens öppnat när jag cyklade förbi men doften låg liksom tung. Nog är det väl med flit dom vädrar ut den på det där viset, som PR liksom? Att man ska följa näsan in och handla macka. Jag fick mest kväljningar. Annat var det påvägen hem när magen kurrade och jag passerade både McDonalds, sushiställen, thaiställen och annat och bara ville stanna överallt. Gjorde ju inte det förstås. Jag åkte hem och sen till mina gamla kvarter där Sara numera bor och käkade pasta hos henne. Mera cykling alltså. Fan jag kommer få sån jävla snygg häck! I och för sig är den redan snygg förstås. Jo, säger jag, det är den visst det. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du slipper ju springa pa gym med all den dar cyklingen, det ar ju positivt.

S. sa...

Haha, fast Limpan och jag har skaffat nytt skåp på Svettis (vi hann inte plocka ur det förra så dom klippte upp det och tömde det)så jag ska väl släpa mig dit för lite spinning snart också. Nä fy fan, spinning kanske inte vore rätt träningsform? :P