söndag, januari 27, 2008

Läraret

Ögnade igenom den där tentan. Den låg nämligen lägligt till på skrivbordet. I ett svar har jag gjor nån utläggning om makarna Myrdal men i min motvilja till att kalla dom just "makarna Myrdal", eftersom det faktiskt rörde sig om två personer som åstadkom en hel del annat än att gifta sig med varandra, har jag skrivit ut förnamnen och i processen döpt om Gunnar till Per. Självklart har jag fått en kommentar om detta av läraren, hrm. Alltid fint att kunna roa någon... Jag minns att jag satt där och för mitt liv inte kunde komma på vad karln hette, vilket har hänt förr med. Jag konstaterade att den bittre sonen i alla fall heter Jan så då kunde väl farsan få heta Per. Big deal liksom, haha. (Men som samhällskunskaps- och historielärare som just nu undervisar kidsen om välfärdssamhället så rodnade jag lite här hemma i min ensamhet när jag läste kommentaren.)

Nu ska jag dock lämna den där tentan därhän.

Inga kommentarer: