onsdag, september 05, 2007

Mörkare & kallare

Och värre lär det väl bli...

Träsmak i arslet. Vinslatt i kalendern. Kaffe på skrivbordet. Vilka böcker ska jag sälja? Jag borde cykla med kläder till Myrorna. Fan vad dammigt det är här! Just det, kläderna jag skulle stryka. Hur länge har dammsugaren stått här? Håller utslagen i ansiktet på att sprida sig och bli värre än någonsin? Plantera om blommorna, just ja. Imorrn måste jag kopiera intygen och utdragen! Snart kommer jag att vara helt jävla black. Borde jag klippa mig snart? Fan, uppsatsdeadline om 1½ vecka... Snart kommer det vara för kallt för att jag ska komma mig för att putsa fönstren. Jag borde ringa facket. Försäkringarna borde jag ta mig en titt på. Intervju på torsdag ja. Kommer jag lyckas få nåt jobb? Frysfacket i kylen, det håller inte... Vad är det för fel på folk som bara snackar och lovar, och knappt ens det längre? Träsmaken ja... Borde gå och lägga mig. Fan klockan är snart halv tre. Var är nu papprena jag måste kopiera? När har Studerandeexpeditionen öppet egentligen? Hm, kommer jag in dit jag ska ha föreläsning klockan sex? Vad behöver jag ha med mig nu om jag ska vara borta hela eftermiddagen och kvällen? Kanske borde jag köpa ett block. Fast jag hoppas ju lite att jag slipper plugga. Kursen i november verkar ju fruktansvärt intressant dock, den vill jag verkligen läsa! Jag är hungrig. Just ja, jag skulle leta reda på den där musiken också. Sortera lite! Maila, är det någon jag glömt att maila? Telefonen här hemma...displayen dör nog snart helt. Måste köpa ny. IKEA, jag måste åka till IKEA. Handla för vilka pengar då förresten? Förvaringslådor, måste ha förvaringslådor. Ordna mitt liv ju. Sortera, slänga, sortera, byta plats, ordna.

Och så fortsätter det... Och ni undrar varför jag är vaken på nätterna.

Inga kommentarer: