söndag, februari 05, 2012

Te

Lyssnar på Anna, äter pepparkakor och dricker te. Vanligt earl grey med mjölk kan vara så himla törstsläckande. Tristaste teet av alla är min absoluta favvo!

Jag var nog sju när jag lärde mig dricka te. Mina föräldrar dricker alltid te till frukost på helgerna, nu liksom då, men jag lärde mig nog egentligen att dricka te hos min granne. Efter skolan i ettan var jag dagbarn hos ett par grannar eftersom det inte fanns någon fritidsplats att få. När deras dotter Ann var hemma var det kul, annars mest ganska långtråkigt. Ann var sex år äldre än mig, blandade rött läppstift i den vita niveacremen och var superduktig på att rita. Varje eftermiddag skulle det i alla fall drickas te ur bruna keramikmuggar. Earl grey med honung. Minns inte om jag fick mjölk men hemma fick jag mjölk i teet i alla fall och det vill jag helst ha i mitt te än idag. Jag minns bestörtningen hos kvinnan, Pia, över att jag inte drack te. Så det var ju bara att börja...

1 kommentar:

Maja sa...

Mmmm, teeee.... mmmmm....