söndag, april 17, 2011

Sne

Nog för att sådant som är snett och vint kanske passar en person som inte är gjord till perfektion. Don efter person liksom. Jag är dock så jäkla less på att jag ofta får tag på måndagsexemplar av kläder från en av mina favoritaffärer. De är så jävla ojämna i kvaliteten. En del grejer därifrån håller skitlänge, har perfekt form och behåller färgen jättebra. En del annat håller inte alls. Senaste årets skörd:

* Vit klänning på rea: Knapparna lossnar
* Blommig klänning: Knapparna lossnar en efter en, klänningen är felsydd och därmed några cm längre på ena sidan.
* Svart klänning: För snålt sydd i sömmarna, som går upp.
* Svart tröja/kofta: Felsydd i bakstycket, ena sidan blir mycket längre än den andra. Spricker i en söm.

Den svarta klänningen gillade jag så mycket och den fanns inte att byta i min storlek så jag fick tillbaka lite pengar och ska laga den när jag orkar ta mig till L. och hennes symaskin. Den svarta koftan, som jag verkligen blev helt kär i, ska jag åka in och reklamera nu.

Jag blir så less!

Inga kommentarer: