lördag, april 23, 2011

Glad påsk!

Påskafton. Vad gör ni ikväll? Läser knappast blogg i alla fall.

Jag tar det lugnt idag. Har tvättat och städat och kämpar på med en hög prov. Solen går just nu ner över nejden. Det går fort från det att den lyser upp mitt kök så det badar i bländande ljus, till en kort stund av vackert kvällsljus innan den slutligen sjunker ner över takåsarna. Påsklovet har varit underbart välbehövligt. Det hade varit ännu bättre om jag inte hade haft massa jobb att göra men man kan inte få allt.

Så, vad gör/gjorde ni påskafton 2011? Åt middag med familjen på hemorten? Hängde med er partner? Krogen med vänner? Rättade prov? Kollade på film? Drack whisky?

Min familj är utspridd i påsk, till och med mer utspridd än vanligt denna helg. Päronen kramar det sista ur skidsäsongen i härjedalsfjällen, jag hänger hemma hos mig och brorsan är i Paris med flickvän och kompisar.

Njut ordentligt av resten av helgen! Det ska jag försöka göra, trots de där måstena.


2 kommentarer:

Lena sa...

Jag har dömt fotboll, oväntat?!

S. sa...

Inte ett dugg. ;) Hoppas säsongens domartröja kändes lika bra som den såg ut. :)