tisdag, juni 09, 2009

Summer Rain

Igår spelade min iPod den här låten för mig när jag skulle gå och handla. Jag minns första gången jag hörde den. Det var några månader innan skivan släpptes vill jag minnas. Borde vara ganska precis ett år sedan. Något liveklipp på nätet, från en spelning i Tyskland tror jag. Sedan släpptes plattan och jag lyssnade massor. Den här låten var inte min favorit men den gav mig en aha-upplevelse redan första gången jag hörde den. Jag visste precis vad den handlade om. Metaforen var så självklar. Been there done that. Somrarna.

Så vacker är den, Summer Rain.

Last summer was mad remember the rain
I know people complained
I had something else in mind
Not the sound of rain against my window pane
All I could hear was you
Hammering in my head

Fall like a wave
Against a rock
Leave with a rash
Or get crushed
You never know
Until after the shock
When you wake up
What’s broken what’s not



2 kommentarer:

Nina sa...

Det är så VACKERT att jag bara vill dö. Den gör ont den där låten.

S. sa...

Mm. Och nu har man hört den så mycket med stämsången att man hör stämmorna i huvet haha!