fredag, juni 26, 2009

The King, of Pop, is dead

Michael Jackson är död.

Det här är en av mina favoriter:



Och jag undrar om Sarah vet än och vad det här betyder för henne. Sarah var en barndomskompis till mig. Jag har inte träffat henne på många år nu trots att vi pratade om det så sent som i våras. Sarahs morföräldrar hade sommarhus tvärs över vägen från oss. Hon var tre år äldre än mig och älskade Michael Jackson. Jag tänker lite på Peter också. Han var en annan barndomskompis. Han som nötte in danssteg, inte bara moonwalken även om den var höjdpunkten, hemma på vardagsrumsgolvet och sedan uppträdde inför hela vår högstadieskola. Ja, och på min mammas 40-årsfest också faktiskt. Vad känner dom?

Huvudpersonen i den här tragiska historien tänker jag kommentera vidare någon annan dag.

Inga kommentarer: