måndag, juni 22, 2009

Midsommarhelgen

Jag drog norrut, hem till päronen, kvällen före midsommarafton. Här har jag slappat, ätit mat, druckit vin, fikat och sovit. På midsommarafton blev det till och med en tur till Tunet för att betrakta firandet på lagom avstånd och "picknicka" kaffe, wienerbröd och limoncello. På midsommardagen joinade jag H., M. och deras mor för en tripp neröver hälsingekusten till L. och hennes familjs stuga. Där fick vi även träffa lilla Alice för första gången. En riktig liten gladskit!

Igår åkte jag och päronen runt och satte blommor på lite gravar. Först gammelmormors grav och minneslunden som mormor och morfar ligger i på Sköns kyrkogård. Sedan bar det av till Tuna för att fixa på farmors och farfars grav. Och när vi ändå var i krokarna körde vi runt till andra sidan Marmen för ett besök på kyrkogården i Attmar för att titta lite. Där ligger bl.a. min pappas morföräldrar. Attmar kyrka ser rätt unik ut och ligger väldigt vackert. Bredvid står två runstenar och även en stor stenbumling som en jätte visst ska ha kastat dit...

Jag har också gått igenom farmors foton igen och plockat ut några som jag tänkt scanna. Detta började jag med igår och har fortsatt med idag. Idag gick jag också barfota på gräs för första gången i år insåg jag när jag var ut och hämtade in tvätten. Och så har jag varit in till stan en sväng.

Imorrn åker jag nog hem till mig och min balkong en sväng.

Amerikafrämmandet

2 kommentarer:

Linda sa...

Jättekul att vi hann träffas, nästa gång får det bli i CA!

S. sa...

Ja det var kul! Haha, det vore fantastiskt men jag misstänker att Sverige blir före ifall det är så att ni tänkte åka hem i jul. ;)