lördag, april 04, 2009

Påsklov!

Det behövdes ett utropstecken i rubriken kände jag. Det är påsklov! Jag har påsklov, betalt påsklov! Fick klart med 75% resten av terminen och jag slipper rapportera det som timmar. Däremot är det ingen som talat om för mig hur de hade tänkt sig med mina nya arbetsuppgifter som utgör de senaste 25 procenten. Alltså jag vet ju vad det gäller men det var en hel del frågetecken kvar kring det där så det känns lite som att det gått bakvägen nu. Efter några sekunders överläggning med mig själv bestämde jag mig dock för att skriva på papprena så jag hinner få lönen i april och så att de inte hinner ångra sig med omfattningen och längden.

Lov är det alltså nu och jag behöver verkligen lite ledighet. Våren har kommit och det är riktigt riktigt varmt. Jag tjuvsmakade lite på ledigheten i torsdags då jag åkte till Stockholm för att träffa Limpan och Bäbis-Billie. Det blev bäbishäng, lite käk, snack att ta igen samt en promenad längs Årstaviken. Billie var på lite pissigt humör men hon hann vara lugn och snäll också, bland annat en lång stund i min famn då hon ömsom sov och ömsom tittade på mig med sina små intensiva mörkblå ögon.

Stockholm var otroligt vackert när jag begav mig hemåt framåt kvällskvisten.

Nä, nu är det läge att stänga balkongdörren, spela lite gitarr och diska en kopp eller två innan det är dags för en vända till tvättstugan.

Inga kommentarer: