fredag, april 08, 2005

Råttans år

Det har jag ingen aning om huruvida det är, råttans år alltså, men jag såg en råtta igår. Inte en liten mus, utan en fet råtta. Säkert inte modell jättestörst...men som ett relativt välgött marsvin i alla fall. Tror aldrig jag sett en råtta förut, inte ute "i det vilda". Det vilda i det här fallet var ena änden på Sysslomansgatan när jag cyklade hem från Linn sent igår kväll. Linn blev bestulen på sin cykel, Proud Pussy, häromdan så vi fixade henne ett litet så kallat renoveringsobjekt från cykelkyrkogården i förrådet där hon bodde förut. En rätt fin blå gammal damcykel som någon övergett. Idag har den visst fått ett fungerande framhjul också (det vi fixat igår hade ett trasigt kullager upptäckte vi), så nu rullar den.

Idag sov jag förlänge och sedan har jag tagit hand om mitt hem lite. Diskat de senaste dagarnas disk, strukit en hel del kläder och så. Nu ska jag gå till affären och handla vad det nu var jag skulle handla. Sen ska jag äta och plugga. Jajjemän.

Inga kommentarer: