torsdag, februari 10, 2005

Ännu en

Igårkväll var jag på ännu en konsert. Dom duggar tätt nu. Vilket är trevligt. Det är så det borde vara nästan jämt. Hanna och jag såg Anna Ternheim på Katalin efter att först ha käkat lite thaimat. Det var knökat på Katalin men vi såg väldigt bra faktiskt. Montys Loco var förband och dom var rätt coola på nåt sätt även om första låten Roadkill blev lite tjatig. Det var väldigt mycket roadkill och väldigt mycket blood. Efter ytterligare två låtar, intensivt gitarrspel och hes attityd kom så äntligen Anna upp på scenen.

Spelningen var verkligen hur bra som helst. Bandet hon hade med sig var väldigt bra också. Finstämt och rockigt, avslappnat och profssigt. To Be Gone, Better Be, I'll Follow You Tonight, I Say No, French Love, Shoreline, Somebody's Outside, Troubled Mind, två äldre låtar (Wedding Song kanske och så en jag just nu glömt namnet på), en fin cover till (tror jag) och så avslutades det hela med My Secret naturligtivs. Det var väl det hon körde tror jag. Hon släppte loss rejält på French Love och det var härligt att se. Cool Anna med snygga gitarrer. Man blev helt kär, om man inte redan var det.

Nu är Gardells Väckelsemöte nästa evenemang för mig. Me, myself and I närmare bestämt. Men det är det bra många veckor kvar faktiskt. Kort efter det är det Elin Sigvardsson på Södra Teatern som gäller. Vi har så bra platser och det ska bli jättekul! Sen är det inga mer biljetter som ligger och väntar tyvärr. Jag vill gärna se Ane Brun i mars, men jag har verkligen inte råd. Kanske om det finns biljetter kvar när det närmar sig. Hennes nya album A Temporary Dive är verkligen jättebra.

Nä, om jag skulle ta och återgå till prostitutionsdebatten kanske, så jag blir av med den nångång!

Inga kommentarer: