måndag, februari 18, 2013

Snart

Snart en veckas ledigt, snart! Så himla välbehövligt.

Så vad har hänt sen sist då? Not much. Fettisdag då årets enda två semlor intogs. Två för att det var tvåpack. Hm, sen var det väl Alla hjärtans dag och anledningen till att jag nämner den är att det fanns geléhjärtan i personalrummet. Fascinerande att folk orkar bry sig om sånt kommersiellt smör. Gelégodis förtjänar dock alltid ett omnämnande.

Och så är jag kattvakt. Av tre nätter har katten varit lugn två. Extra tacksam för det idag när jag skulle upp och jobba. Kom dock hem till kattkräks på golvet. Ändå tacksam att det inte var i sängen. Sen rensade jag lite i kattlådan. Som tack för det blev katten övergosig och högg mig i handen. Den ena tanden lämnade ett ganska djupt jack. Jag får skylla mig själv lite som såg signalerna men ändå fortsatte klappa henne. Jag trodde hon skulle kasta sig över mina fötter, som jag strategiskt stoppat i ett par tofflor, så man kan väl säga att jag fick lite hybris. Katten har sedan sett skyldig ut och sover nu snällt i fotänden på sängen.

Ja just det, så har jag fått ett förstahandskontrakt också.


2 kommentarer:

Maja sa...

Mysigt, för det mesta, att vara med katt! Frasse brukar sätta igång vid 05:30 han med allt vad han gör, imorse var jag uppe fyra gånger inom loppet av en kvart. Lagom sugen att schasa katt vid den tiden... Men resten av dygnets timmar är han bäst! Hugger gärna fötter dock och inte alltid det hjälper med tofflor...

GRYMT med förstahandskontraktet btw! Vet hur det känns, ljuvligt och fantastiskt lättande! :) Verkligen på tiden att du slapp det bekymret!

S. sa...

Tack Maja!

Och ja, man glömmer bort hur det är att ha katt när man inte haft det på länge. Och det där med katter som bits är jag inte van. Linus gjorde det bara när han fick sånadär tokryck vid för mycket gos, och det var ganska sällan. Han högg inte riktigt heller. Men det där med att springa upp på nätterna, det glömmer man av så lätt. Z. var snäll imorse med men jag vaknade av att hon kräktes i köket strax innan jag skulle gå upp.