måndag, juni 25, 2012

Regn

Skyfall och elände. Jag behöver sol! Den här dagen hade några små solglimtar i alla fall. Den största av dem var att jag fick träffa lilla Stina som är tre veckor gammal. Hon var fin, gjorde roliga miner och hade mörkt tjockt hår. Bonus för att hon inte gallskrek när jag lyfte upp henne utan tvärtom var rätt nöjd.

Förövrigt kan jag säga att allt tjat om tv-serien "Girls" är berättigat. Klart sevärd! Jag såg åtta avsnitt på raken igår och två till idag. Serien handlar om ett gäng 24-åringar (typ) i Brooklyn (typ) och ganska opolerat, kul, pinsamt, stört och ärligt. Tjejen som spelar huvudrollen är också upphovskvinna, exekutiv producent och regissör. Och hon är 26 år. Hur coolt är inte det? Fyra olika karaktärer men mer vanliga än Sex and the city-brudarna liksom, vilket blir tydligt redan i först avsnittet. Och det är ju bara att konstatera: Att vara 32 är ibland väldigt likt att vara 24, samtidigt som jag är rätt glad att jag inte är 24.

Inga kommentarer: