lördag, juni 23, 2012

La Côte d'Azur

Hemma efter en härlig vecka på rivieran hos brorsan. Ville inte åka hem. Ville bara stå och titta på havet i minst en vecka till.

Bästa inköpet innan var resväskan "Karamellen" och min Fjällräven Kånken. Nu är de hemma igen, lite mindre sprillans nya, men använda med mycket nöje.

Bästa inköpen under veckan var lyxiga (Alltså inte superlyx utan överkomlig lyx.) produkter från L'Occitane en Provence.

Bäst under veckan var vädret, havet, promenaden vid muren, de gamla kvarteren i Antibes, Nice och Villefranche, bilresan till Italien, att återse Nomade, restaurangmiddag med fötterna i sanden i Juan-les-Pins, att kliva in och ut ur gränden som om jag bodde där på riktigt samt att jag hittade och kände igen nu liksom att jag använde lite lite mer franska. Ja, och så att träffa brorsan (och hans tjej) såklart!

Gjorde en del och såg en del som jag inte sett förut. Den enda staden jag inte besökte nu men som jag var till förra gången var Cannes. Cannes gamla stad, i dagsljus, står fortfarande på att-göra-listan. Det gör också att gå upp till borgen i Nice till exempel. Sen finns ju alla museerna till eventuellt regniga besök. För att komma tillbaka, det kommer jag att göra...oavsett om min bror bor kvar eller inte. Favoritplatsen i hörnet på promenaden över havet måste besökas fler gånger i livet. Att komma upp där och se havet bre ut sig samtidigt som man känner värmen och solen är fullkomligt underbart.

Inga kommentarer: