söndag, september 25, 2011

Mera helg, s'il vous plaît!

Helg är förbannat skönt. Jag inledde min med lite AW med tre nya kollegor. En staro och fisksoppa på Katalin.

Lördagen bjöd på loppisrunda. De tre vanliga ställena här på slätten. Kom hem med ett litet diskställ, en pall, extraljus till adventsljusstaken jag fyndade i somras samt en trälåda med etiketten "Grammofonstift Fioldelar".

Saknar "mitt" röda diskställ lite. Det har flyttat till Visby tillsammans med en del andra grejer som bodde i den här lägenheten före. A-K var hit och hämtade grejer. Nu har jag mer space men det innebar att jag behövde köpa lite prylar. Det lilla bruna diskställ jag hittade var precis likadant som det röda fast mindre. Det ser lite dystert ut dock.

Framåt kvällen cyklade jag till Em och firade henne för att hon hade fyllt 30. Gav henne de franska tvålar som legat här och doftat gott ett tag varje gång jag gått förbi dem. Tur jag har fler kvar... Har tänkt på dagen i Nice varje gång jag gått förbi dem. Det var där jag köpte dom. Festen var fin och idag var jag trött.

Idag har jag fått hjälp att frakta hem mitt köksbord och lite andra grejer. Det har varit ganska varmt och inte alls känns höstigt ruggigt idag. Skönt.

Inga kommentarer: