söndag, september 04, 2011

Lördag igen

Sitter på en pinnstol och gäspar. Första lördagen på länge då jag bara är hemma och inte absolut måste göra något. Förra lördagen var jag hos päronen och slappade, det var enormt skönt, men idag har jag tagit det rätt lugnt i min nya del av stan. Sov länge, var ut och fotade en sväng, en kaffe hos E och Lilla My, handlade mat, fixade mat, kollade på TV. Det känns som att jag behöver ta igen massa sömn. Ska göra det strax.

Igår spontanträffade jag Lill-M, hennes G, Limpan och lilla B. (Lill-M var liten en gång i tiden och fortfarande yngre än mig och Limpan. Lilla B är ett barn och därmed liten på riktigt, om än ingen bäbis längre). Det bjöds på vin och köttgryta med kantareller. Jag tog sista pendeln hem och var trött som bara den. Kvällen innan hängde jag med L och M. Käkade sushi och snackade.

Imorrn är det söndag, sedan är det vardag igen. Inte så sugen. Jag saknar sommarledigheten. Så lägligt då att jag får lite mer av den redan på onsdagkväll. Då drar jag nämligen till riviäääran för att hälsa på min bror. Yay! Jag har glömt bort hur man gör när man flyger men det ska nog gå bra. Jag kan flyga, jag är inte rädd.

Gonatt!

Inga kommentarer: