lördag, december 26, 2009

Tänka tänkt tunkit

Jag hade tänkt att jag skulle filosofera både över det här med att bli 30 och att ett decennium tar slut samt det att 2009 tar slut snart. Varför gör jag inte det då? Jo, för att jag är så förbannat slö. Jag har gått in i det här ledighetsmodet. Det som även kommer med viss del av rastlöshet men än så länge har den inte tagit överhanden. Rastlösheten kan lätt sluta i olycklighet så jag passar mig. Så mycket hade kunnat vara så annorlunda men nu är det inte det så det gäller att försöka att inte gräva ner sig utan att faktiskt försöka uppskatta det som är bra och jobba på andra saker. Det som går att jobbas på alltså.

Dygnet är tillbaka till det normala, det vill säga vridet. Det behövdes bara några dagar så var det "ordning" på torpet. Inatt läste jag bok till fem och sov till halv ett. Dygnet är alltså inte bara vridet utan helt fucked up och jag är jättetrött. Läste Hanna Hellquists Karlstad zoologiska. Den var rätt bra och epilogen fick det att tåras i ögonen på mig. Jag gillar Hanna.

Inga kommentarer: