måndag, december 07, 2009

Det lackar

Snart jul faktiskt. Det är, somvanligt, en del som ska hinnas med innan dess. En massa jobb men tack och lov ingen betygssättning nu i alla fall, jag har allt det roliga kvar till våren då jag ska sätta betyg i sex kurser. Snart dags för undertecknad att ha lite födelsedagspartaj också och innan jag vågar släppa in nån fest här är det läge att städa undan pappershögar och annat mög samt diska riktigt ordentligt. Kollegan vid skrivbordet tvärsemot på jobbet har börjat nynna julsånger för att "get in the mood" som hon säger. Jag sökte efter "Oh no! It's christmas..." på Spotify men den finns inte. Julstjärnorna är ju uppe i alla fall och lyser så fint. Ett par julklappar har jag köpt också. Julstämning däremot vet jag inte om jag har någon eller om jag ens bryr mig om att få i år. Så länge jag får fira lite födelsedag och sen till jul får lite julklappar, sallat (rödbetssallat, inget geggigt och inget silligt) och munsökorv hemma på Alnö så är jag nöjd. En och annan riktigt bra lussekatt vill jag nog ha också.

Inga kommentarer: