lördag, december 12, 2009

Postmodernt

Jag sitter och funderar över vad jag ska bjuda på för plockmat på min födelsedagsfest om en vecka. Det kommer ganska mycket folk och jag lagar ju annars mest mat åt mig själv. Dessutom krävs det lite tankeverksamhet och planering eftersom det bland gästerna finns ett par veganer, ett par vegetarianer, en mjölkproteinallergiker och en som är allergisk mot nötter, stenfrukter, sojaprotein och baljväxter. Och så kommer det en bäbis samt en person som hatar bananer. Riktigt spännande! Och nästan lite postmodernt splittrat om man tänker på det.

Jag måste köpa fler vinglas.

4 kommentarer:

Mi sa...

You need help? Ask me and I tell you. Or I help you.

S. sa...

Det ska nog lösa sig. Jag tänker lite sallader, med lite lösa tillbehör, lite bröd och lite paj. Det är mest tiden... Men om du har recept på nån bra veganpaj (som du ju också kan äta) så vore det fint! Har inte hunnit kolla än bara, finns säkert massor.

Mi sa...

Nä det är det där med äggen så jag vet inte alls hur man gör för att få veganpaj. Däremot kan du göra en vanlig paj med fetaost och rismjölk det blir gott och den kan sojaprotienallergikern också äta. :)

S. sa...

Ska klura på det lite. Men fyllningar utan ost finns det ju, med creme fraiche t.ex. Och ersättning för creme fraiche finns ju. :P Nåt klägg ska jag väl få ihop.