onsdag, augusti 19, 2009

Höst?

Det ska bli sommarvarmt ett par dagar nu men det känns onekligen höstigt måste jag säga. Jag försöker lösa min höst. A-kassa + timvik på gamla jobbet + ev. extrajobb (går att kombinera i 75 dagar) eller timvik på gamla jobbet + vik via bemanningsföretag? Om jag jobbar åt bemanningsföretag kan jag inte få a-kassa eftersom jag räknas som heltidsanställd även om jag i praktiken definitivt inte är det. Bemanningsföretaget hörde av sig per sms imorse och vill ha besked. De har inte kunnat ge mig så mycket uppdrag innan och jag vet ju inte hur det ser ut på gamla jobbet heller så det skulle göra min situation väldigt osäker. Jag har hittat ett okej extrajobb jag ska söka också.

I övrigt är livet ganska bra just nu. Förkylningen har gett med sig och snart är jag helt kry. Vissa delar av livet har tagit en kanske oväntad vändning och det känns fint. Igår träffade jag tre av mina favoritjejer också; Limpan, Billie the kid och Lilla M. De två förstnämnda och jag tog en promenad från Hornstull till Mosebacke där vi mötte upp med M. för att sedan dela på en kanna bärs. Finfint. Tänkte göra en sväng till huvudstan redan nästa vecka igen för att få hänga lite mer.

Lilla M. och Billie the kid hänger på Mosebacke

Inga kommentarer: